Jo també vull un estat propi (IV) / Pregó i cartell de la Mercè

borinotus | 1- Politics | dijous, 7 de setembre de 2006 | 15:00h
Quart dia de campanya i la cosa sembla que va bé.

He sentit que hi ha certa polèmica amb el pregó i el cartell de les festes majors de Barcelona (aquella població que hi ha entre St. Adrià de Besòs i El Prat de Llobregat i que és com el barri marítim de St. Cugat del Vallès, us sona? Ho especifico perque com que tenim la sort que vivim en un país amb serveis descentralitzats i la informació i noticies que ens arriben posen més l’emfasi en les comarques que en la capital, igual algú no la situa).

La polèmica ve pel cartell i pel pregó. Comencem pel cartell.

Sembla que ja és habitual que el cartell rebi crítiques. El d’enguany representa la Font de Montjuïc,  no m’agrada però pot passar. Ara molt “currat” no està. És clar que no entenc d’art modern (ni antic tampoc)`però m’agradaria saber quan ha costat.  Sembla que diuen que el mèrit de l’autor és ser fill d’un republicà exiliat. Si és així, servidor que és nét d’un podria aconseguir algun endoll potser?

Altres anys els cartells han estat més polèmics, com aquell que presentava la Mercè vestida de faralaes o una altre que presentava lletres tipus àrab. Vaig llegir llavors algun comentarista d’ El Periodico de Barcelona , perdò, de Catalunya que vitorejava l’autor per ser tan “trencador” i provocar malestar entre la burgesia benpensant de CiU (No recordo el nom de l’articulista sinó buscaria de posar un enllaç per a demostrar-ho). Home, no se fins a quin punt els de CiU són tots burgesos benpensants i com tenen de fina la pell i quan critiquen per que ho senten i quan per que tenen l’obligació de fer-ho com  a oposició municipal. Però el que em sobta més és el terme “trencador”. Tenint en compte que un dels artistes d’aquests cartells era Nazario estic ben segur que podia haver estat capaç de fer una cosa realment polèmica i trencadora.  Se m’acudeix fer un cartell amb l’Anarcoma donant pel cul l’alcalde amb la Laia i la Mercè resolen les seves diferencies a la lesbica manera.

Això seria crear una polèmica i la resta són ximpleries!!!

El pregó. Bé, sembla que serà en castellà. No és el primer any que passa i ho mostren com a simptoma de cosmopolitisme. (Segur que a Madrid més d’un any ho han fet en català, àrab i euskera, que critiquem per criticar!).

Legalment parlant, ho fan en una de les dues llengües oficials o sigui que res a dir. Ja canviara l’estatus legal lingüístic. Però com tantes altres coses, els gestos i la manera de fer les coses amaguen unes actituds, opinions o punts de vista que tothom sap que vol dir i valdria més que ho diguessin clarament i no ho intentessin maquillar.

Normalment el pregó de les festes en qualsevol poble o ciutat ho llegeix o una autoritat, una persona destacada que hi hagi nascut o hi visqui o algú que hagi destacat en algun àmbit i ha estat convidat.

Però veig que la convidada d’enguany és Elvira Lindo. Persona que no em sonava de res i el nom de la qual em va fer pensar en un personatge de novel·la romàntica tipus Corin Tellado o alguna cosa així.

Més endavant m’he assabentat que es tracta d’una escriptora que va crear un personatge anomenat “Manolito Gafotas” (alça quin nom!) pel que es veu molt famós per l’interior de la península i del que es veu que es va fer una pel·licula fins i tot. Però a mi em sona com a ella i als seus compatriotes li deuen sonar el “Massagran” o a molts de vosaltes “El Tio Pencho“.

També he sabut que escriu a el diari “El Pais” i fa articles on al marit li diu “mi santo” i coses per l’estil de molta gràcia.  Pel que veig un estil Maruja Torres. Literariament no la puc criticar ni enaltir ja que no he llegit res d’ella. Però no entenc el motiu de convidar-la.

Clar que com que no llegeixo “El Pais”… A la resta de la població no deu haver tingut el mateix problema que jo. Cada dia veig el metro ple de gent que el compra i el llegeix àvidament. De fet, l’altre dia els repartidors dels infames diaris gratuïts van dir que no fotien res, ningú els agafava perque tothom preferia comprar “El Pais”. Ara entenc perque és la convidada! Si la coneix tothom!

Això em passa per llegir només premsa provincial i no saber triar l’estrangera!!!

Per cert, que tinc pensat actualitzar els meus enllaços de mitjans de comunicació ja que hi manquen alguns. Potser que l’afegeixi també per estar a la page

Comentaris: 5
  • Pregó
    David| Adreça electrònica | dilluns, 18 de setembre de 2006 | 17:46h

    Tinc un dubte: de què parlarà aquesta senyora?

    Parlarà de “las bonitas Ramblas”? De “la sabrosa butifarra”? De “el industrioso espíritu catalán”?

    Perquè pel que jo sé, no es distingeix per haver demostrat mai gaire interès per Catalunya (abans de rebre el xec, vull dir).

    De totes maneres, espero que no li escrigui el pregó el mateix que li els escribia al Clos 😀

  • Jo tampoc
    Francesc | dijous, 7 de setembre de 2006 | 17:00h

    No ets l’únic que no compres El País (el d’ells) Jo fa divuit anys (1988) que no el compro, ni el llegeixo, perquè va ser l’últim any que hi vaig estar al poble on vaig néixer, a Extremadura, i no hi arribava la premsa nacional (la nostra).

    Així, doncs, no en conec quins articulistes hi escriuen, i t’asseguro que no sóc analfabet, que tinc una cultura literària i política mitjana (això sí, més gran la científica i técnica). És més, confesso no haver llegit mai res de l’esmentada Maruja Torres. En algun programa d’entrevistes de TV la he vista, i res més. La pijo-progressia no és el meu fort. Ho sento. De la “pregonera”, ni flowers.

    • Doncs com tu la majoria
      borinotus | dijous, 7 de setembre de 2006 | 18:29h

      Però la gent que si que el llegeix es deu pensar que són la creme de la creme.

      I en realitat “El Pais” deu ser el millor diari de Madrid. La qual cosa no és que vulgui dir gaire res tenint en compte les alternatives (ABC, Mundo , Razon…)

  • elvira maruja
    botxi | dijous, 7 de setembre de 2006 | 16:39h

    En el meu rànking personal, l’Elvira cotitza molt més alt que la Maruja, ho sento…  L’Elvira fa gràcia, si més no, té rampells interessants.

    Perdó per la transgressió (espero que no se’ns enfadi), però l’Elvira em recorda una mica a la Registres Particulars.  Una mica 🙂   (naturalment, la Registres és molt millor)

    • No conec l’Elvira
      borinotus | dijous, 7 de setembre de 2006 | 18:26h

      Ja dic que conec l’Elvira pel que n’he sentit a dir i per això m’havia fet una imatge que em recordava a la Maruja. No critcava la qualitat literària (que no se si en te) com el fet que la convidin com a pregonera d’honor. Sembla que sigui només per que és del partit. Segur que més de la meitat dels que aniran a sentir-la no sabran ni qui és.

      (No sé si la N. t’ho perdonarà això.  😉 )

Deixa-hi un comentari

