Un any de blog

borinotus | 3- Personals | dimecres, 21 de febrer de 2007 | 14:43h

Tal dia com avui de fa un any, vaig escriure això

Era la meva primera anotació en aquest blog

 

 

Com passa el temps!

(Avui toca mirar-se el melic)

Segons el comptador,  en el moment que escric això he tingut un total de 19026 visites. Això és relatiu, ja que vaig patir (com molts) una invasió de “comentaris-spam” que el servei tècnic va resoldre un temps després posant el filtre aquell del codi dels nombres distorsionats per als comentaris fets des de l’exterior (el famós “captcha”). Aquestes “visites” també estan comptabilitzades i de fet els meus dos apunts més “llegits” ho són en bona part per això (Mirant la diferència amb altres apunts i fent un càlcul a ull estarien entre el cinquè i sisé lloc si fa no fa si no tinguessim en compte aquest spam)

Tot i així encara tinc apunts escombraria d’aquests pendents de netejar. Tenint en compte la quantitat d’aquesta mena de comentaris i els que he anat esborrant (fins que m’hi vaig cansar) quantes visites hi hauria de descomptar? Un miler tirant llarg? Si considerem que les visites rebudes entre el moment de creació del bloc (febrer) i la posada en marxa del comptador (juliol)  poden haver estat de també un miler tirant curt, podriem donar la xifra de 19026 si no com a bona almenys com a orientativa.

En realitat no em preocupa gaire aquesta qüestió. (Diferent seria si aquest bloc fos un bloc purament polític o creat per a fer campanyes ja que en aquests casos sí és important intentar arribar a com més gent millor). Sobre les meves motivacions per a escriure un bloc i un balanç sobre aquesta activitat ja vaig escriure en aquest altre  apunt (Un dels més vistos i personalment, dels que més m’agraden entre els que he fet) i no em voldria repetir gaire.

Però el tema de les visites és curiós. Qui es deu molestar a visitar-te? Fora del cercle habitual vull dir, perque al final tothom te una mena de grup de lectors habituals (blocaires o no).  Deu haver gent de tota mena, molts que un dia et van llegir de casualitat i et van seguint suposo.

I moltes visites no ho són realment: Recordo el dia de l’aniversari del pintor Munch que l’apunt que n’havia fet uns mesos abans va rebre una quantitat de visites extraordinaria fins al punt d’entrar en el top 10 de posts més visitats. Per curiositat vaig fer la prova de posar en el Google (pàgines en català) la paraula “Munch” i, voilà!, el meu post hi sortia dels primers. Suposo que aquell dia alguns col·legis devien encarregar de fer-ne un treball i hi havia molt estudiant cercant informació. Donat que jo hi relatava una visita personal al museu no crec que els servís de gaire.

Doncs com aquests casos deuen d’ haver uns quants.

Jo mateix, quan entro a un altre bloc moltes vegades ho faig diversos cops. De vegades per a veure si tal o qual blocaire ha escrit alguna cosa nova, o per a rellegir algun apunt, o per a veure quins comentaris li han fet…Si molta gent fa el mateix el nombre real de visites rebudes es redueix molt.

I el tema comentaris? Parlant amb altres blocaires algun cop hem comentat com d’enganyosa pot ser la percepció que en pots tenir: Si reps, posem per cas,  cent visites en un apunt i només un deixa un comentari i aquest comentari és elogiós, pots pensar que has fet un article molt bo quan potster els altres noranta-nou pensen que és una merda… O a la inversa. Hi ha qui si no rep cap comentari pensa que no ha agradat,…No cal amoïnar-se gaire per aquests temes, cal escriure com et vingui de gust i com vulguis sense esperar cap veredicte…Els comentaris sempre s’agraeixen si són sincers i educats malgrat que siguin discrepants. Hi ha gent que sempre respon als comentaris que li fan (al començament en rebia alguns de gent que me’ls enviava per correu electrònic en lloc de publicar-los al post)hi ha que no contesta mai. Jo, la veritat, depèn del dia, els agraeixo tots encara que no sempre ho digui i de vegades penso que no cal afegir res. En tot cas són tots sempre benvinguts.

Però malgrat que jo digui que m’és força igual tenir moltes o poques visites sí que m’agrada que algú em llegeixi (si no fos així escriuria en un “bloc” de tota la vida, amb fulls de paper), i en aquest sentit sí que hi ha una cosa que no m’agrada de Vilaweb: El mètode que tenen de destacar alguns dels blocs a la portada principal (Aquells sis, deu, dotze blocs que van variant al llarg del dia). He vist que sovint es salten alguns blocs, alguns hi resten molt de temps i d’altres els canvien de seguida…Estic ben convençut (ho he comprovat ) que quan algun post meu que surt a aquest “Top of the Bloc” te moltes més visites que quan el “salten”. I emprenya una mica que algun post que fas una mica “currat” passi desaparcebut i en canvi algun que fas improvisat i de divertiment s’hi estigui tot el dia.

No se el sistema que fan servir i evidentment és absurd pensar que tenen mania a alguns (He vist que algun cop s’han saltat el bloc de Partal, o sigui que…) però em permeto suggerir que el millor que s’hi podria fer és destacar tots els posts nous tal com es fa a l’apartat “Darrers 30 canvis” i que vagin canviant a mesura que s’hi vagin afegint de nous (Si no hi ha espai per a posar-hi els darrers 30 doncs que siguin els darrers 10 o 20 per exemple). Així tothom hi surtiria i tindria l’oportunitat de ser llegit amb l’únic condicionant que hi serien més o menys temps segons si hi han més o menys novetats.

Ha estat un any intens i, per a mi, força enriquidor. Lluny queden els titubejos dels primers posts (que diria que van acabar quan vaig publicar Fugir), i els primets tamptejos de buscar un estil propi, va venir després la campanya del referendum (amb la iniciativa del “Tu decideixes”), el posterior replantejament de bloc i la participació en iniciatives com la Xarxa de Blocs Sobiranistes.   I també, és clar, la coneixença de molts blogs de temàtica diversa (Alguns dels quals tracten de temes que no m’havien interessat mai i del quals ara he aprés a gaudir), el contrast d’opinions, la coneixença personal d’alguns blocaires,….

Ara la moda està en redecorar el bloc. Jo l’he fet una mica i suposo que  també hi “cauré” De moment estic actualitzant els enllaços (he ampliat el nombre de mitjans d’informació però encara em falten) així si algú visita el Jardí i no hi sóc es pot entretenir llegint la premsa, sentint música o anant a la ludoteca que crearé en breu. I, és clar, llegir també els blocs que llegeixo sovint i que hi són enllaçats (una altra cosa que haig de mirar d’actualitzar). En aquest sentit he inclós un nou apartat (copiat d’altres blogs) on recupero un antic escrit meu i recomano un esscrit d’algú altre (recent o no) i que aniré variant de tant en tant. Començo posant-hi un meu del començament (a veure si algú endevina el joc de paraules) i un del meu conciutadà voltador del món com una mena d’homenatge ja que si vaig començar a llegir els blocs de Vilaweb va ser perque un dia em va cridar l’atenció llegir això de Badalona-Trondheim a la portada de Vilaweb (Veieu la importància del “Top of the bloc” que deia?). A porposit, els posts que llegia sempre anaven signats per pseudònims: Norge, Marcús, La Trappola, Iluro,…pensava que era la norma habitual encara que no escrita i per tal de no desentonar em vaig posar això de Borinotus com a record de certa broma familiar. Després vaig veure que hi havia en Saül Gordillo, Xavier Mir,….En fi.

I també tinc pendent de renovar alguns videos enllaçats des del Youtube que no se perque ara no es poden veure!

 

Bé, segons el comptador d’estadístiques en aquest moment tinc:

 

 

 Posts: 184

 

(182 publicats si comptem aquest i dos en esborrany però també tinc esborranys a la PDA i en alguna llibreta i alguna idea al cap)

 

Comentaris: 811

 

(Cal tenir en compte els 180  “spam” pendents de netejar que he mencionat i que molts són meus escrits com a resposta a d’altres)

 

Visites des de l’inici: 19206

 

 

 

Entrades més visitades des de l’inici

 

Mercès a tothom que dedica una mica del seu temps a venir per aquí i espero que ho contineu fent. Una abraçada a tothom!

 

 

Comentaris: 12
  • Adicció
    josepselva | divendres, 23 de febrer de 2007 | 19:23h
    Molts dels sobervivents a una certa xifra (1 any, 100 post, etc) hem fet un post-espelmeta, fa il·lusió arribar a una fita. Em pregunto: si ens condemnaven a 1 any sense posts, què fariem? .Tindriem “mono”?
    Ara no ho provis, eh!

    • No ho provaré, no 🙂
      borinotus | diumenge, 25 de febrer de 2007 | 00:55h

      Però de tota manera tampoc vull que un entreteniment se’m converteixi en una addició. Quan les coses ja no les fem per que ens diverteixen millor aturar-se un moment i replantejar-s’ho.

  • Molts d’anys!
    Victoria | dijous, 22 de febrer de 2007 | 20:25h

    M’agrada el teu bloc. És fresc i viu i m’agrada com ets de lluitador i sencer i sincer. M’agrada com t’estimes la teva parella i el teu ( nostre) País. I com t’agrada i t’estimes na Júlia. Bona vesprada.També m’agrada rebre’t a ca nostra.

    • Tot un plaer
      borinotus | divendres, 23 de febrer de 2007 | 14:46h
      Tot un plaer que vinguis i també el poder visitar el teu blog ple de poesia i sensibilitat.
  • enhorabona!
    Reyes | dijous, 22 de febrer de 2007 | 17:21h
    I els teus lectors i lectores esperem que tu continuïs escrivint, amb  permís de la Júlia 😉
    Sempre és un plaer llegir-te.
    Moltes felicitats.
    Reyes

    • Òndia, la perduda! 😀
      borinotus | divendres, 23 de febrer de 2007 | 14:38h

      Quant de temps! Exàmens suposo? Sí és així espero que hagin anat bé.

      Mercès per la felicitació

  • Moltes felicitats
    latrappola | dimecres, 21 de febrer de 2007 | 20:51h
    Moltes felicitats pel bon bloc i pels interessantíssims articles. Cada cop que hi entro sé que hi aprendré alguna cosa nova.

    Fins aviat!

    Martí

    • Mira qui parla!
      borinotus | dijous, 22 de febrer de 2007 | 14:23h

      Tu sí que tens un bloc de referència. Gli lettori siamo veramente acciufatti.

      Ci veriamo!

  • Un bon fitxatge…
    marcus | dimecres, 21 de febrer de 2007 | 17:53h

    …has estat! Encara recordo el dia que em vaig emportar els teus primers apunts per llegir al tren;-)

    I, amb un any, has ajudat a parir força projectes. El més important, la Júlia, i els secundaris, però que també ens treuen hores de son: el Tu Decideixes, la XBS,…

    Salut i a disfrutar!

    Marc

    • Som un bon equip!
      borinotus | dijous, 22 de febrer de 2007 | 14:13h

      I els kilometres que ens queden fer encara…(I jo que vaig començar amb això per passar l’estona…)

      Salut i gràcies!

      P.S.:El dia que encara  recordes:  12/04/06

Per molts anys!
carme.laura | dimecres, 21 de febrer de 2007 | 14:59h
Felicitats pel teu generós, intel·ligent i càlid bloc. En sóc una lectora fidel (malgrat els meus comentaris siguin escadussers). Una abraçada d’una blocaire amiga. Fins demà!. Carme-Laura.
Carai!
borinotus | dijous, 22 de febrer de 2007 | 14:09h

Generós, intel·ligent, càlid…Vols dir que no t’has equivocat de bloc? 🙂

Escadussers o no els teus comentaris són un bon complement que sempre s’agraeix.

Mercès per tot.

Deixa-hi un comentari

