Renoi, quina setmaneta!

borinotus | 1- Politics | dimarts, 1 de maig de 2007 | 01:17h

Deu n’hi do la setmaneta que he portat! Menys mal que m’he agafat el pont aquest del primer de maig que ja ni me’n recordo del darrer dia que vaig tenir vacances!

Un conegut m’ha dit que per a combatre l’estrés no hi ha res millor que tenir un hobby . Jo ho dubto, a banda que no se quin servei em faria, d’on nassos trec jo un nan de la Terra Mitjana? O potser és per a que treballi per mi però no se si és legal això… Potser que em plantegi directament canviar de feina…

Bé, anem al gra (com deia el dermatòleg). Quina setmana de noticies i fets per a comentar! I jo sense poder escriure’n i amb prou feines vaig poder complir amb la commemoració de la batalla d’Almansa….

Això de tenir blog deu ser malatís. Abans quan volia comentar alguna cosa li escalfava el cap a qui tenia més a prop (principalment la dona) i ara ja penso em com escriure-ho…Després hi han dies que em poso davant el teclat i tinc la sindrome de la pantalla en blanc, o no escric res tal com ho tenia pensat….

En fi, anem per parts (com deia el psicopata):

Almansa

Pel que sembla les iniciatives per a commemorar el 300è aniversari de la Batalla d’Almansa han tingut força èxit malgrat l’oblit per part de la Generalitat valenciana. A la resta dels Països em sembla que no gaire i a més molta gent ni se’n va assabentar. TV3  em sembla que no en va dir ni una paraula i si aquests no ho diuen imagineu els altres. De fet, l’Avui tampoc va esmentar gaire cosa i això que els aniversaris rodons són perfectes per a grans reportatges i fer classes d’història i fer país, etc. etc.

Els blocaire si que s’hi van bolcar. Entre els que vaig poder veure em va cridar l’atenció el blog de l’amic Diego Arcos que glossa la relació valenciano-argentina. El podeu llegir aquí-ací.

TV3 a València

Malament deuen estar les coses quan al País Valencià hi ha gent que està disposada a que li trenquin la cara per a poder veure TV3. I més quan a aquesta televisió sembla que tant li faci el tema.

Sempre amb aquesta por a molestar tan típica dels principatins. Però si et diran de tot igualment, si més no sigues valent i juga-te-la! . Encara que tant se’ls en foti el tema Països Catalans podrien pensar en qüestió de mercat, audiència i creixement de negoci. Coi de funcionaris!

Un bon contrast entre aquest messellisme i la concentració mauleta a La Carrasqueta. Al final no va passa res. Però la millor anècdota és la que explica l’Avui (que per cert ja te una web moderna, tant que no m’hi aclareixo, paciència) que un dels agents de policia (o picoleto, no se) va preguntar a l’Eliseu Climent si això que els manaven fer volia dir que no veurien més “Ventdelplà”. Genial. Per a que després diguin que TV3 al País Valencià només la veuen els maulets i catalanistes diversos.

Mossos

I parlant de policia, el cos de Mossos d’Esquadra ja ha esdevingut definitivament una policia com qualsevol altra. S’ha acabat aquell idealisme de la policia al servei del ciutadà que impregnava els primers agents.

El fet que hagin enxampat uns policies maltractant ha provocat certa polèmica que sembla que esquitxarà tot el cos.

Doncs jo trobo que s’ha tractat el tema amb rapidesa i celeritat per part de la conselleria i del conseller Saura.

Contrasta tant d’enrenou sobretot amb el fet que les policies espanyoles (Guàrdia Civil, Policia Nacional,…) han estat repetidament acusades i denunciades per tortures i ningú no fot ni cas malgrat que hi han hagut casos en que el Parlament de Drets Humans ha condemnat l’estat espanyol per no investigar-ho com en l’Operació Garzón contra l’independentisme català (Vegeu el documental sobre Terra Lliure que va emetre el canal 33 fa uns dies i que aquest més de maig ve amb el lliurament de la revista Sàpiens). I no dic res de la Núria Pórtulas, acusada de pertinença a banda armada (encara no han dit a quina) i de la qual poca cosa es diu…

Sempre els agent torturadors han comptat amb el vist-i-plau del govern de torn (sigui sociata o pepero) i sovint ha caigut alguna condecoració i tot….

St. Jordi

Com sempre un èxit popular. Quan cau en dia laborable es deuen vendre moltes més roses, encara que sigui per les que compren les empreses a les seves treballadores. Quan el dilluns a primera hora vaig dir-li a la gitana que tenia la paradeta muntada a la porta de l’edifici que volia vint-i-tres roses (no hi ha paritat a la empresa on treballo, hi ha més dones que homes) es va esverar i va posar tot el clan a treballar. Va acabar parlant-me en català i tot.

Enguany m’han regalat “El naixement d’una nova consciència” d’Eduald Carbonell i els “Asssaigs” de Montaigne. I la meva filla ha rebut la seva primera rosa.

Una cosa que m’ha sorprés enguany és que he vist moltes més senyeres penjades de balcons i finestres. Potser és una sensació meva però jo diria que és real.Al meu barri i en altres llocs. Alguns les devien deixar per a commemorar la batalla d’Almansa o potser se les van oblidar penjades. No se. Els que les van retirar divendres potser si que commemoraven la batalla, els que aquest matí encara la tenien potser han marxat de pont i l’han deixat posada. O ja enganxen amb el primer de maig, ves a saber.

Bé, la majoria de la gent no posa cap bandera ni per St. Jordi ni per la Diada ni per res. Però si més no podem pensar que per la Hispanidad o el dia de la Constitució l’estanquera no la penja ni deu i això sí que és bona noticia…

A partir d’ara ho faré així. Penjaré per St. Jordi i la treure l’endemà del 25 en solidaritat amb els valencians.

 Janer

Doncs va la Maria de la Pau i es fa del PP. Cavall de Troia o botiflera?

Evidentment s’hi implica. Anar en vuitè lloc de la llista vol dir escó assegurat. I no crec que vulgui anar de florero . Voldrà sortir consellera, i no d’Obres Públiques és clar.

Tal com estan les coses millor tenir-la a ella de consellera de Cultura que a qualsevol fatxorro secessionista.

Quan vaig conèixer la noticia (per Vilaweb, per cert) em va sobtar i vaig preveure reaccions irades que no s’han produit.

Evidentment a mi em continua agradant com escriu.

Sort en te que a les noies maques se les perdona gairebé tot…Per cert, boníssima la parodia de Polònia!

Maragall

Parlant de Polònica ara parlaré d’un dels que els subministra munició als guionistes.

Ostres! Ara diu que tot això de l’estatut no valia la pena? I que el Zapatero el va fotre fora per a posar Montilla? Encara algun dia ens dirà que fins i tot va votar que No al referendum!

En fi, això demostra que tot el que dèiem els partidaris del vot negatiu era cert. Repassem hemeroteques i posts antics.

Un cop vaig sentir dir que el Maragall era cabut com ell sol i que volia sempre arribar fins al final encara que s’hagués d’emmerdar fins al coll. El problema es que ens va emmerdar a tots. A bones hores diu que no pagava la pena!

Espero que el seu germà no trigui tant a adonar-se que l’ha ben cagat amb la qüestió de la tercera hora de castellà.

Montjuïc

Xunga ha d’estar la cosa per can Nicaragua per a que en ZP hagi de tenir el gest cedir el castell a tres setmanes de les eleccions municipals. Les banderes? Si de mi depengués faria una discoteca o un casal d’avis o el que fos per a treure el caràcter militar. Un cop cedit, pots fer-ne el que vulguis, oi? No crec que el vinguin a recuperar.

De tota manera estaria bé que fessin recordar a la gent tots els cops que la ciutat ha estat bombardejada des d’allà i que més d’un mandamás digués que calia fer-ho cada cinquanta anys…

Comentaris: 2
  • Senyeres als balcons
    marcus | dimarts, 1 de maig de 2007 | 12:30h
    Doncs, jo també ho veig així: aquest any hi ha hagut més senyeres als balcons i, cosa més important, “se les han descuidat més dies penjades” (sic!). Això em fa pensar que segueix havent-hi una caldo de cultiu sobiranista que no es nota però hi és -com va passar el 18F-. Si t’hi fixes, actualment s’està escrivint i parlant molt de sobiranisme, tant a favor com en contra, i això és molt important. Abans no passava. Sóc molt optimista, és moment d’observar els petits detalls sobiranistes i no les grans declaracions de principis. Recentment, he rebut algun mail reivindicatiu de persones que mai parlen de política, això em fa pensar que alguna cosa s’està movent i que per algun lloc petarà -per bé!-.Salut!
    Marc

  • Argentina
    enricborras | dimarts, 1 de maig de 2007 | 02:33h
    El 1919, en un progrom que hi va haver a Buenos Aires, als descendents argentins dels inquisidors se’ls despertà la “madre patria” que duen endins i feren extensiva la destrucció de propietats i l’encalç al jueu percaçant catalans. Pel que en sé aquells energúmens prenazis ja cantaven allò de “catalán judío y renegado…”, lletra que sobreposada a la música de l’himne del Borbó anys a venir ens escopirien de nou des de les trinxeres els artífexs de la darrera Guerra espanyola d’agressió contra Catalunya (1936-?).

Deixa-hi un comentari

