borinotus | 5- Miscel·lània | divendres, 22 de febrer de 2008 | 15:22h

Doncs res, que estava posant ordre als correus i paperassa diversa quan trobo un que em va enviar en Marcús sobre un meme que havia iniciat al seu blog (i que va tenir força èxit i seguiment) cap allà la juny de l’any passat. Ja li vaig dir que en aquells dies estava molt atrafegat i que ja hi contestaria. Però passa el temps i te n’oblides….

Bé, doncs vinga. El contesto (que ja toca!) però com que ha transcorregut tant de temps no el passo a ningú tot i que si algú s’hi vol apuntar, lògicament, ho pot fer….

-Recomanació d’un blog en català

Doncs anava a dir que qualsevol dels que trobis enllaçats ací a la dreta, però fa poc cercant informació amb el google vaig trobar una joia que t’agradarà i que t’interessarà ja que toca temes pels quals t’has interessat algun cop :

http://gestiodeprojectes.blogspot.com/

Recomanació d’un blog en un altre idioma

Jo vaig conèixer el món blog a can Vilaweb i la veritat n’he sortit poc. Sóc més llegidor de webs que de blogs. Ara bé, dels pocs que n’he llegit de fora et recomano un de molt interessant i que crec que t’agradarà:

http://urikalish.blogspot.com/

Recomanació d’un post d’especial interès

Te’n podria recomanar centenars…però mira, avui trio un de la Victòria de “El Pendol de petites oscilacions” per variar dels temes que acostumem a tractar (política i societat):

Bellesa: Tant més bell, quant mes inútil

-Recomanació d’un web

Council of Foreign Relations ( http://www.cfr.org/ ) És un web que analitza la situació mundial. És interessant.

Recomanació d’una eina d’internet

No en tinc gaire idea i a més la majoria de coses d’aquestes les conec a travès teu o dels amics de la XBS o sigui que….Però ja que estem i parlant de blogs hi ha una eina que no se com es diu que permet visualitzar qui t’ha visitat. He vist algun blog o web que ho te i és interesant per a tenir una idea del perfil de gent que et llegeix.

-Recomanació d’un vídeo

No sóc gaire cercador a Youtube i coses d’aquestes. Més aviat al contrari: Hi vaig a veure alguna cosa concreta a veure si hi és penjada. Hi posaré una cançó (que fa temps que no n’hi penjo cap i de fet de les que vaig penjar moltes posa un avís dient que ja no són disponibles (!?)).

Ara tothom coneix la Nelly Furtado però fa uns anys quan no tenia ni idea de qui era en vaig veure un vídeo a la cadena de TV alemanya VIVA2 (una cadena de vídeos a l’estil del que volguè ser el FlaixTV nostrat). Em va sobtar perque el títol de la cançó era Força paraula que repetia durant la cançó en un tros que no entenia gaire i que no era en anglès com la resta de la lletra.En català? Estrany…

Vaig investigar una mica i vaig veure que aquesta artista canadenca te els orígens a Potugal (a les Açores, de fet) i que de tant en tant fa cançons on inclou fragments en la llengua dels seus pares (Una manera de fer-ne publicitat que potser valdria la pena intentar en català). O sigui que em vaig quedar amb un pam de nas però era comprensible i no només per la paraula “Força”: No em diguis que això que fa la gent al vídeo no és un castell (un molta gent de molta gent amb folre, manilles i paret).

Si més no, a partir de llavors quan sento el nom de l’arxipèlag de les Açores ja tinc una altra referència que l’anticicló i el trio cal·lavera.

L’enllaç és aquest (No se com es pengen els vídeos al blog amb el nou format d’edició)

Recomanació d’un àudio

Doncs si de vídeos en veig pocs, d’audios ja ni et dic! He entrat al Goear (en desconeixia l’existència fins que ho vas esmentar tu. Hmmm i ara que busco? Doncs com que hi vaig entrar el dia del centernari del Palau de la Música aquí tens el Cant de la Senyera.

L’enllaç aquí (ídem que amb els vídeos, no se com penjar-los-hi)

A la foto: Portada del còmic Ici Même de Jacques Tardi i Jean-Claude Forest. Quan jo vaig sentir parlar per primer cop dels memes pensava que la paraula venia del même francès!!!

Blocus Track:
Per fi he aprés a penjar vídeos i arxius sonors amb el nou forma de l’editor (“Ja era hora!” que diu mentalment qui ho llegeix, i jo que hi responc “Sí, no hi ha res com preguntar per a aprendre encara que sigui tard“) i mira que era fàcil, coi!

Comentaris: 4
  • Encara que només sigui…
    Victoria | dissabte, 1 de març de 2008 | 15:02h

    Encara que només sigui perquè hi vas venir a dir la teva, ja llavors, però també per la teva bondat intrínseca que tu emanes, per l’amor a la teva filla, per la dedicació a la vida, que mai trairàs, per la manera de dir… Gràcies.
    Els petits post de vilaweb es consumeixen al dia, però tenen també postres de músic, un grapat de fruits secs, que en ser evocats, tornen a prendre vida. Gràcies, un altre pic i Salut!

  • Deute rebut
    marcus | diumenge, 24 de febrer de 2008 | 21:41h

    i complert amb escreix. No calia, home…;-)

    A veure, està molt bé que posis enllaços, però no costa res enganxar el vídeo o l’àudio. Aquí, una explicació ràpida:

    1) Copies l'”embed” o l'”insertar”…

    2) Véns al bloc i obres la pestanya “html”

    3) Hi enganxes el què has copiat, i… voilà!

    • Ho provaré
      borinotus | dimarts, 26 de febrer de 2008 | 15:19h
      Abans ho sabia fer però des que han canviat que no se on és l’embed aquest…(abans era una cosa així com <>)
Ep! un xicotet matís.
Anònim | diumenge, 24 de febrer de 2008 | 14:54h

En els anys que portem i manca encara aprenentatge i no has aprés a dir bloc en canvi de ‘blog’ i en canvi sembla que si aprenem ha a dir lider en volta de ‘leader’.

Deixa-hi un comentari

