Coulant de….gang

borinotus | 5- Miscel·lània | diumenge, 24 de gener de 2010 | 01:17h

En el transcurs d’un sopar amb uns amics i coneguts entre els quals hi havia tan blocaires com gent normal (i la diferenciació no és gens gratuïta) es va produir una d’aquelles situacions que donen peu a converses intrascendents de sobretaula que són després oblidades. I així seria en aquest cas si no fos perquè em vaig comprometre a aclarir algunes qüestions i fer arribar la solució als contertulians. Com que la majoria d’ells són visitants habituals d’aquest blog, he decidit fer-ne un apunt (que de fet ja toca fer algun post una mica frívol!)

Tot va començar quan algú va demanar de postres coulant de xocolata (que per cert estva boníssim) i aquesta decisió fou imitada per molts altres comensals un dels quals (no recordo qui) va fer un joc de paraules per la coincidència homofona amb el nom del grup Kool @ The Gang.

“Qui?” demanà un altre. “Em sona molt però…”
I aquí començà una discussió sobre qui eren i què cantaven. Tothom sabia que era un grup musical que segur que en conec un munt de cançons però ara no em ve cap al cap…Bé, tothom tothom no. Va haver-hi una persona que va dir que es tractava d’un feminista francesa del segle XVIII que fou guillotinada si fa no fa quan la Marie Antoinette. Potser es va confondre amb Olympe de Gouges que com veiem clarament és un nom ben similar….

Sigui com sigui, es van posar damunt la taula noms de cançons presumptament cantades pels Kool and The Gang (El “Guai” i la seva banda, en encertada i divertida traducció feta pel Marc)….i mira que n’han cantat cançons de fa un munt d’anys però cap de les que recordo que varem esmentar era d’ells.

Algú va esmentar el Rapper’s Delight. Bé, la va tal·larejar perquè no en recordava el nom. Jo sabia del cert que aquesta no l’era però no recordava qui la cantava així que l’hi vaig cantar al Marc, que seia al meu costat, i li vaig preguntar si sabia qui la cantava. Com que canto tan bé ell em va respondre que “Las Ketchup“, ja que la va confondre amb la divertida versió en andalús que aquestes noies va incloure en una cançó fa uns anys,….En tot cas, ningú no recordava qui cantava aquesta cançó, considerada la pionera (o una d’elles) del rap i el hip-hop.

La resposta és The Sugarhill Gang. I aquest n’és el video (coregrafia, vestuari i posada en escena molt dels anys 70 com podeu comprovar)

La de les Ketchup és aquesta:

Jo vaig dir que una de les cançons de Kool and the gang era “Anie, I’m not your daddy” i la vaig cantar (i evidentment, ningu no la va reconèixer). Fins i tot vaig dir que el cantant era negre, anava amb barret, ballava molt i era acompanyat d’unes noies…..

M’havia confós amb Kid Creole and the Coconuts.

Molt divertit. Molt dels vuitanta….Tant com una altra que s’esmentà: September. Pero aquesta era de Earth, Wind and Fire.

Se’n van dir d’altres cançons que no recordo. Però bé, i finalment que cantaven els Kool and the Gang?

Doncs un munt de cançons d’aquelles que coneix tothom encara que no hagi sentit a parlar mai d’ells. Tres mostres:

Celebration

Fresh

Get down on it (Quan va sortir aquesta nosaltres la cantaven pensant que deia “Che calore”!!!)

Quina música que es feia als vuitanta, eh?.

Imatge: Un coulant de xocolata. Unes postres que deuen estar emparentades amb les postres de music.

Comentaris: 8
  • coulant de gang
    Anònim | dijous, 28 de gener de 2010 | 14:44h
    hola soc nova am dic Gemma. i vulia dir que cuan el Jaume te una disertació com aquesta segur que te tota la raó. de totas maneras es gracios que de una paraula, em poguem treure tan.
    • Hola Gemma
      borinotus | dijous, 28 de gener de 2010 | 19:06h
      I benvinguda.
      Així que segur que tinc tota la raó, eh?. Quan treballavem junts no me la donaves mai, la raó hahahaha :-DEspero que ens visitis sovint.

  • Hahahahaha!
    norge | dimecres, 27 de gener de 2010 | 01:41h
    Grandíssim, Jaume! Kool and the Gang! Quina feinada! Et felicito!
    Jo vaig ser dels pocs que no vaig menjar “Koolandegang” però els que en menjàveu anàveu fent que sí amb el cap sense dir ni mu. Ah! Jo vaig dir que em sonava a les Ketchup, tens raó. I crec que qui teníes a costat i amb qui vas començar tot plegat fou l’Octavi, que de pas sigui dit, en va dir un parell de ben bones.
    • Ja pot ser…
      borinotus | dijous, 28 de gener de 2010 | 19:04h
      … que qui comencés tot fos l’Octavi. No recordo bé.
      Sí que se que vam dir més coses i cançons i que vam riure molt. He posat el que he recordat….
      I si que estava bo el coulant, sí.
  • El chocolate del loro
    labelendemadrid | dilluns, 25 de gener de 2010 | 23:20h
    mmm… Realment feia bona pinta el “coulantdegang” del sopar, encara que…uf, massa xocolata (la del loro?) pel meu gust, de moment no la necessito…  ;-p Potser “l’Olimpdegush” tampoc no necessitava un xut d’endorfines tan concentrat, la revolució ja li va donar prou “subidón en la corte” o potser li va “tallar” tot el rotllo (o el “moño”… xé, no feu rimes!)I ara que ho dius… doncs sí, “olimpdegush” té certa sonoritat semblant, una similitud  rítmica i  fonètica, amb “coulantdegang” i més després del vinillo quan “todos los gatos son pardos” i tots els noms es barregen… ;-p)

    En fí, que sí, que la Roser té raó, un post molt currat. Gràcies pels aclariments de cultura musical i de rebosteria… (és veritat, me’n sonaven totes…. però ni idea del grup!)

    Pel que fa al pastís, crec que l’inclouré al menú d’aniversari… 😀

    Salut i bon profit!

    • Lo vinillo
      borinotus | dijous, 28 de gener de 2010 | 19:02h

      Hmmm. Però tu en beus de vi? Si no, això teu ja és més greu 😉

      Bé, inclou el pastís i el biscuit, ai bescuit de llimona. A veure si és veritat que et surt tan bé.

..//..
rginer | diumenge, 24 de gener de 2010 | 08:14h
Amic Jaume …. una gran recerca i un estudi digne de matrícula d’un ‘master’ !
El meu ’10’ ja el tens ! En aquell sopar, persones de més edat (..) no teníen ni idea del grup, ni de les cançons. Una descoberta, després d’aquest apunt.
Quina musica, quin vestuari  …..
Gràcies per fer-nos alegrar el matí de diumenge.
Gràcies a tu
borinotus | dijous, 28 de gener de 2010 | 18:58h
…per la visita. Però he vist que m’he repetit. El vídeo de “September” ja l’havia penjat en un apunt anterior.

Deixa-hi un comentari

