Primavera

borinotus | 5- Miscel·lània | dissabte, 20 de març de 2010 | 18:19h
Primavera (Alphonse Mucha, 1896)

Comentaris: 6
  • Aire fresc i festiu
    Llaudal | dilluns, 22 de març de 2010 | 15:33h

    Sensualitat, vitalisme per suplir la grisor d’aquest inici primaveral. A Tarragona hi va haver una exposició seva l’any passat. La vaig visitar unes quantes vegades. Un encert que ens l’hagis ofert. Això de la independència del seu paìs no ho sabia.

    • Artista compromés
      borinotus | dimarts, 23 de març de 2010 | 13:27h
      No només era independentista sinó que va dissenyar els primers bitllets que van fer-se de la nova república. Potser per això no és gaire conegut per aquí malgrat que ens agrda tant el Modernisme….

      Veig que la gira aquesta ha servit per a fer-lo conèixer tanmateix.

  • Fantàstic
    Dani| Adreça electrònica | diumenge, 21 de març de 2010 | 11:18h
    Fa uns mesos vaig anar a Praga i vaig tenir l’honor de poder visitar una exposició de Mucha. Siguem sincers, per molt modernisme que tinguem els catalans no tenim cap dibuixant que li faci ombra…
    • Allà el vaig descobrir jo….
      borinotus | dilluns, 22 de març de 2010 | 14:25h
      …i encara vaig veure més coses d’ell arreu de Txèquia. Va ser un personatge molt important i estranyament desconegut per aquí malgrat que els seus dibuixos “ens sonin”. Va inspirar i influir molts altres artistes i la seva trajectòria va anar més enllà del dibuix i de l’art.
  • Gràcies
    Victoria | dissabte, 20 de març de 2010 | 19:32h
    pel cartell, és preciós. Vaig poder veure l’exposició de la seva obra a Barcelona i vaig repetir a Palma. Feliç primavera
    • Artista total
      borinotus | dissabte, 20 de març de 2010 | 23:00h
      Fa un temps vaig parlar de cartellisme i, entre altres, de Mucha (aquí). Era un artista total que va fer moltes més coses més enllà de cartells i es va implicar en la lluita de la independència del seu país.

      Havia perdut el costum d’il·lustrar els posts amb cartells i vaig decidir tornar-ho a fer. Si me’n recordo penjaré els quatre de la sèria de les quatre estacions quan comenci cadascuna.
      Bona primavera a tu també.

Deixa-hi un comentari

