Revetlla de St. Joan

borinotus | 3- Personals | dimecres, 23 de juny de 2010 | 14:36h
La nit de St. Joan em porta els records de quan era jovenet, quan aquesta nit era una nit especial. Sobretot perquè era una de les dues úniques nits de l’any en que no tenia hora d’arribada (l’altra era la de Cap d’Any) i conseqüentment la meva hora de retirada coincidia com a mínim amb l’eixida del Sol.

Tot i així, cal dir que en la qüestió de l’hora de tornada a casa acostumava a tenir un bon marge de tolerància.

Amb el temps, quan vaig assolir la independència econòmica la llibertat va augmentar considerablement ( i amb la independència total encara més com és lògic). Per aquella època com que ja estava habituat a que allò acostumat era tornar a casa força tard (i no només necessariament els caps de setmana o diades festives) la gràcia de sortir de revetlla va anar perdent el seu encant. És més, vaig perdre les ganes de sortir a fer la festa grossa aquells dies i m’ho prenia més tranquil·lament. Trobava absurd anar a fer el de sempre (això és, trobar-se amb els amics, anar en percaça de femelles, fer algun que altre excés,…) previ pagament d’una entrada considerablement cara en un local superpoblat o anar a una platja ben concorreguda de bruticia i gent passada de voltes. Així que va ser llavors quan vaig re-descobrir les festes entre amics o família i el gust per mantenir les tradicions. Sobretot un cop perduda la llibert.., vull dir casat i amb descedència.

De moment a la meva filla més que St. Joan el que li agrada és el Joan Petit, aquella famosa cançó d’origen occità que tots coneixem. La canta molt. I li fa molta gràcia aquesta divertida versió en francès.

Bona revetlla a tothom!

Comentaris: 3
  • .
    Manoli | dimarts, 29 de juny de 2010 | 08:54h
    Tenui raò la visiò canvia molt amb la maduresa de la persona .
    Jaume m’has donat una idea molt bona !!!!
    Un dia que em demanin el Joan petit els nens posaré aquesta versió, les seves cares seran molt divertides!!!!!
    Feliç revetlla a tots i totes!!!!!!!!!
  • Jean petit
    Enrique Cortes Garcia| Adreça electrònica | diumenge, 27 de juny de 2010 | 11:03h
    Está guapo el video con los muñecajos, je,je. Tienes razon como cambia la forma de ver algunas cosas con el paso del tiempo.
  • La pell de gallina
    Llaudal | dijous, 24 de juny de 2010 | 21:58h
    quan he llegit en el teu enllaç a wikipedia l’origen de la cançó. Són sempre bons els teus enllaços. L’antídot és un Visca la llibertat i la terra!

Deixa-hi un comentari

