Lo darrer denei

borinotus | 1- Politics | dissabte, 2 d’abril de 2011 | 23:18h

Ahir vaig anar a renovar-me el DNI. Com que no vaig mai a dependències d’aquestes de la policia espanyola em va sobtar l’amabilitat de l’agent de la porta i dels funcionaris. L’últim cop que vaig ser-hi, fa deu anys, recordo haver parlat en català amb por, com si em preparés per a rebre algun clatellot. No el va haver, ni cap retret, però sí sensació d’incomoditat, mirades de contrarietat i comportaments secs que contrastaven amb el que havia rebut la gent que em precedia.

Ahir en canvi parlava desinhibidament i fins i tot vaig fer alguna broma amb l’agent de la porta que seguia la gràcia tot i que parlava en castellà igual que la funcionària que em va atendre. I si no hagués estat així tant se me n’hagués fotut. Es nota que sóc una década més gran (i no estic per a segons quines hòsties) i que les coses han canviat molt encara que de tant en tant tenim noticies d’agents d’aquests que sembla que no se n’hagin assabentat (per exemple això, això, això i això). Però d’aquí a poc temps tot serà cosa del passat. Com el mateix denei.

De tant en tant es parla de la data en que assolirem la independència. Si més no, la data en que l’assolirà el Principat. N’hi ha qui parla del 2014 per exemple.

Jo fa un temps que dic “En uns deu anys” però sense concretar (i com que fa temps que ho dic ja n’han passat dos o tres i jo continuo amb els deu anys..). Però ara ja m’he fixat una data i és la de la caducitat del meu denei renovat (el document que certifica la meva pertinença, tot i que no voluntària, a l’estat espanyol):   1 d’abril del 2021.

Ui, deu anys són molts!” Sí, però en aquest país passem de l’eufòria del “això està a tocar!” a la depressió del “no hi ha res a fer!” amb una freqüència esfereïdora.

No vull dir que la independència serà aquell dia sinó que aquest és el límit que hi poso. Si el dos d’abril del 2021  (d’aquí en deu anys justos) encara estem amb aquesta història valdrà més que ens ho fem mirar.

I espero que el nou estat que creem  segueixi l’exemple d’altres d’arrel liberal que no tenen aquestes coses. Per quina raó han d’haver documents emesos per la policia per a tenir control·lats i identificats els ciutadans?

Comentaris: 4
  • I ara poten el xip
    norge | diumenge, 10 d’abril de 2011 | 11:33h
    És a dir que ara estem encara una mica més controlats.

    Tant de bo sigui el darrer deneí. A veure si és veritat! Una abraçada!

    • DNI electrònic
      borinotus | dilluns, 11 d’abril de 2011 | 21:33h
      Sí, la noia que em va atendre em va explicar tot de coses que es poden fer a partir d’ara amb el DNI. Bé, ja ho veurem. Si en deu anys no s’ha aconseguit havent l’ambient que hi ha ara és que ja fariem riure.
  • Molta gent treballa
    Daguer | diumenge, 3 d’abril de 2011 | 23:17h
    perquè les coses vagin com tu dius. La Vanguardia en català és un altre dels bons indicis, crec.
    • I tant!
      borinotus | dilluns, 11 d’abril de 2011 | 21:30h
      I LV en català és un bon senyal. Aquests fa més de cent anys que van a favor del vent que bufa.

Deixa-hi un comentari

