Adéu #Madiba! :’ (

Nelson-Mandela-006

 

 

 

 

 

 

 

 

Fora de la nit que em cobreix,
Negre com l’abisme de pol a pol,
Dono gràcies als déus si existeixen
Per la meva ànima invicta.

Caigut en les urpes de la circumstància
Ni he plorat ni m’he estremit.
Sota els cops del destí
El meu cap està ple de sang, però dret.

Més enllà d’aquest lloc de còlera i llàgrimes
Hi ha els horrors de l’ombra,
I malgrat tot l’amenaça dels anys
Em troba, i em trobarà sense por.


No importa com d’estret sigui el portal,
Com carregada de càstigs vingui la sentència,
Jo sóc l’amo del meu destí:
Jo sóc el capità de la meva ànima.

“Invictus” (William Ernest Henley 1875) Aquest poema va ajudar Mandela a superar el seu empresonament.

Nelson Rolihlahla Mandela (18/07/1918 – 5/12/2013)

2 responses to “Adéu #Madiba! :’ (

  1. Derogar unes lleis com les de l’apartheid no ho podia fer ningú més que ell, Madiba. Gegant, tenaç, defensor de la justícia i de la reconciliació, abans de la venjança i la violència. Un polític diferent. El poema que has publicat molt adient. Preciós. Un dia trist.

    M'agrada

    • Ell no va ser l’únic que ho va aconseguir (la participació des de dins del règim per part de De Klerk i altres va ser clau) però ell va ser fonamental per a acceptar el perdó d’uns i evitar la venjança dels altres. L’apartheid hauria caigut tard o d’hora però gràcies a ell no ho va fer donant pas a una anarquia de sang i odi. Ok, no va ser perfecte però quina edat tenia quan va accedir al poder? I què podia fer en només quatre anys?

      M'agrada

Deixa-hi un comentari

